Kennis is de eerste cruciale stap voor jou om hoogbegaafdheid te begrijpen, omdat het inzicht geeft in jouw unieke kenmerken en uitdagingen. Boeken zijn geweldige bronnen om deze kennis op te doen, omdat ze diepgaande informatie en inzichten bieden over hoogbegaafdheid op verschillende niveaus.
Door boeken te raadplegen, krijg jij toegang tot de nieuwste wetenschappelijke inzichten, persoonlijke verhalen van hoogbegaafden en praktisch advies voor ouders, leraren en hoogbegaafde individuen zoals jij. Het lezen van boeken over hoogbegaafdheid vergroot niet alleen jouw bewustzijn, maar biedt ook concrete strategieën om effectief om te gaan met jouw specifieke behoeften en uitdagingen die gepaard gaan met deze bijzondere manier van denken en leren. Door deze kennis uit boeken te halen, leg jij een solide basis voor het creëren van een ondersteunende omgeving en het stimuleren van jouw ontwikkeling als hoogbegaafd individu.

Vaardighedenkaartjes: Van probleem naar vaardigheid
Wat moet je leren om een probleem te laten verdwijnen? De Vaardighedenkaartjes helpen kinderen oplossingsgericht te kijken naar probleemgedrag. Je maakt eenvoudig inzichtelijk welke vaardigheden kinderen willen leren, maar ook welke ze al bezitten. Deze kaartenset is verdeeld in vier categorieën: • In de klas • Omgaan met anderen • Uiten van emoties • Meer moed De Vaardighedenkaartjes zijn op vele manieren te gebruiken door leerkrachten, ouders en (kinder)coaches. De set bestaat uit 52 kaarten en is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar.

Alfabet doeboek
Ga met de apen op vakantie en verzamel alle spullen die je mee wilt nemen op het dak van de auto. Zoek verdwenen woorden. Bedenk een nieuwe letter en speel ‘alfabattle’ met je beste vriendje of vriendinnetje. Het alfabet-doeboek staat boordevol doolhoven, puzzels en zoek-de-verschillen, voor urenlang letterplezier!

Alfabet
Prentenboek
B is van badlaken waarop een broccoli in badpak de blauwe bergen bewondert, terwijl op de bloemetjesbank een broccoli in bikini hun bloemkooltje in zijn buggy bekijkt.
T is van tandarts – een teckel – die met een tang een tand trekt van een tyrannosaurus rex terwijl zijn toegewijde tandartsassistent – een tapir – toekijkt.
Alle letters van het alfabet en hun oneindige mogelijkheden vind je in dit prachtige boek vol verrassende vondsten. Iedere pagina is een weergaloos zoek- en ontdekfeest.
Probeer in de tekeningen ook de letters zelf te vinden, voor de dief ermee vandoor gaat!
Zie je welk voorwerp hij van bijna elke bladzijde meeneemt?

Je Eigen Weg
Een serie leesboeken waarin op subtiele wijze sociaal-emotionele vraagstukken (ontwikkelingsopgaven) voor opgroeiende basisschoolkinderen in leuke, spannende en ontroerende verhalen aan de orde worden gesteld. Een serie met een juiste balans tussen humor en ernst; niet belerend, wel belevend!

SmartGames IQ Puzzler Pro – 120 opdrachten – Breinbreker
Laat je hersenen kraken met de breinbreker IQ Puzzler Pro!
IQ-Puzzler Pro van SmartGames daagt je uit in 120 opdrachten en bevat 3 spelvarianten, in 2D en in 3D. De bovenkant van het spelbord gebruik je voor de 2D opdrachten en de 3D piramides. Aan de onderkant van het spelbord vind je een compleet ander spelbord voor 2D opdrachten. Allemaal in het hetzelfde compacte draagbare doosje.

Dobble Classic – Kaartspel
Dobble is een observatie – en snelheidspel waarbij alle spelers gelijktijdig spelen.
Er zijn 55 kaarten waarop steeds 8 symbolen afgebeeld staan. Je kunt vijf spelvariaties spelen met Dobble. Welke spelversie je ook speelt, je moet steeds proberen om als eerste het identieke symbool tussen twee kaarten te vinden en te benoemen. Vervolgens mag je een kaart nemen, een kaart plaatsen of een kaart afleggen volgens de regels van de verschillende mini-spelletjes die je kan spelen. Zie jij als eerste het identieke symbool?
Het belangrijkste met dit spel is dat je je amuseert!

K’NEX 35 Modellen – Bouwset
K’NEX is geliefd als speelgoed vanwege zijn veelzijdigheid en educatieve voordelen. Het biedt kinderen de mogelijkheid om met plastic stokjes en koppelstukjes te bouwen en daarmee verschillende structuren, machines en creaties te maken. Dit speelgoed stimuleert de ontwikkeling van motorische vaardigheden, ruimtelijk inzicht en creativiteit. Door de verscheidenheid aan onderdelen en de mogelijkheid om bewegende onderdelen zoals wielen en motoren toe te voegen, biedt K’NEX kinderen een interactieve ervaring die zowel leuk als leerzaam is.
Geef je verbeelding vleugels met deze supervoordelige bouwset voor 35 modellen! Inclusief instructies/ideeën voor 35 unieke modellen van trucks, vliegtuigen, wezens, robots en meer. Met 480 K’NEX-staafjes en -koppelstukken zijn de mogelijkheden eindeloos! Je kunt de onderdelen en gebouwde modellen bewaren in de handige opbergkist (karton).

Eureka Ah!Ha Sink or Swim Denkspel – 50 Opdrachten
Eureka’s denkpuzzel vereist het verschuiven van puzzelstukken om de jongen in de rode zwemband uit het zwembad te leiden, met 50 uitdagingen die in moeilijkheid toenemen en geschikt zijn voor één speler vanaf 8 jaar.

Eureka – Ah!Ha Crazy Campers – Denkspel – Puzzel
Deze puzzel daagt je uit om een kampeerterrein te bouwen, beginnend met het tentstuk met een nieuwsgierige beer, en vervolgens de resterende 10 stukken te plaatsen volgens de opdracht, wat de eerste uitdaging voltooit. De puzzel is opgedeeld in 36 opdrachten, waarvan de eerste 13 het tentstuk en één puzzelstuk tonen, terwijl vanaf opdracht 14 tot 36 alleen het tentstuk met de beer wordt gegeven, een extra uitdaging voor de experts! Voor één speler.