Talentbeleid & klassenmanagement in de praktijk

Tijl Koenderink

Dit beleidsboek voor talentonderwijs op de basisschool, geschreven door Tijl Koenderink, biedt praktische begeleiding voor leerkrachten, talentbegeleiders, ib’ers en schoolleiders. Het boek, gebaseerd op jarenlange praktijkervaring, leidt de lezer stapsgewijs door de beleidspiramide om effectief talentbeleid op school vorm te geven. Het behandelt doelstellingen, eigenaarschap, organisatie en uitvoering. Het derde deel van het boek is gewijd aan klassenmanagement, met best practices voor didactiek en leerlingbegeleiding van talentvolle leerlingen. Alle informatie is ingebed in de kaders van de wet Passend Onderwijs en de bekende Novilo-uitgangspunten van praktisch en dynamisch. Het boek is ontworpen om een onmisbare gids te zijn voor basisscholen die werken aan talentontwikkeling.

Beschrijving

Als leerkracht, talentbegeleider, ib-er of schoolleider kunt u met dit boek in de hand direct aan de slag!

Dit beleidsboek voor talentonderwijs op de basisschool is het resultaat van jarenlange praktijkervaring. Van de prille dagen van Leonardo tot de huidige tijd van Novilo-scholen.

In dit boek wordt stapsgewijs aan de hand van de beleidspiramide uiteengezet hoe je talentbeleid op je eigen school effectief kunt vormgeven. Hierbij is aandacht voor doelstellingen, eigenaarschap, organisatie en uitvoering.

Om de leerkrachten goed op weg te helpen binnen dit talentbeleid is deel drie van het boek gewijd aan klassenmanagement. Best practices op het gebied van didactiek en leerlingbegeleiding van talentvolle leerlingen.

Alles beschreven binnen de kaders van de wet Passend Onderwijs en met de bekende Novilo uitgangspunten: praktisch en dynamisch. Een boek dat op geen enkele basisschool mag ontbreken.

Tijl Koenderink (*1981) is als ervaringsdeskundige auteur van twee onderwijs bestsellers, oprichter van Novilo, Feniks, en VO op Niveau en sinds kort oprichter en medebestuurder van de School of Understanding, een schoolsysteem gestoeld op het uitgangspunt dat een school niet alleen de inhoud moet overbrengen, maar primair een taak heeft leerlingen te begeleiden in het ontwikkelen van levenshouding en vaardigheden. Daarnaast is hij een veelgevraagd gastspreker.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Talentbeleid & klassenmanagement in de praktijk” te beoordelen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *