Heel interessant artikel rond de vooroordelen die er nog bestaan rond hoogbegaafdheid bij leerkrachten in opleiding. (EOS)
Wat was jouw eerste reactie bij het woord ‘hoogbegaafdheid’. Ik was er in ieder geval niet echt heel blij mee. Daar ging ik niet aan mee doen, doe maar normaal. Dat is al moeilijk genoeg. (Zie ook : Hoogbegaafdheid?! Dat bestaat niet…!)
Nu acht jaar later werk ik mee aan een nieuw platform om hoogbegaafdheid verder uit de taboe sfeer te krijgen. En alle misverstanden hierrond zo veel mogelijk de wereld uit te krijgen.
Dit artikel heb ik dus zeker met de nodige aandacht gelezen en wil ik dus zeker ook met jullie delen.
“Hoogbegaafd?!” Hoe ziet jouw leerkracht je?
Heel interessant artikel. Een belangrijk element die ik mis is het aspect ‘versnellen’ van die kinderen. Omdat ze net voor zijn op sociaal emotioneel en cognitief vlak. Deel van die vooroordelen komen immers omdat er soms te lang gewacht wordt met versnellen waardoor sommige hoogbegaafde kinderen niet meer de kans krijgen zich verder emotioneel goed te ontwikkelen.
Wil jij meer weten rond dit onderwerp? Kijk dan zeker eens in ons online aanbod in de academy
Responses